Käyttöehdot
ILMAINEN TOIMITUS yli 80€ tilauksiin. Jos tilaukselta palauttaa ja tilauksen pidettyjen tuotteiden arvo jää alle 80€, veloitetaan 3,90€ kulu. Kaikki yli 80€ tilaukset toimitetaan noutopisteeseen noudettavaksi (mikäli et valitse Kotipakettia).
Toimitusvaihtoehdot:
Tarkemmat tiedot toimitusvaihtoehdoista:
1. Pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon Perillä 2–5 arkipäivää lähettämisestä. Seurattavissa, saat ilmoituksen kun paketti jätetty oven taakse. Valitsethan tämän toimitustavan vain jos oven taakse on turvallista jättää (jos lähetys mahtuu laatikkoon tai luukusta niin jaetaan ensisijaisesti niihin). Valitsemalla tämän toimitustavan valtuutat postin jättämään paketin oven taakse mikäli paketti ei mahdu luukusta/laatikkoon ja näin vastuu siirtyy sinulle. Mikäli paketti jätetään oven taakse, jakaja ottaa jätetystä paketista kuvan. Tämä vaihtoehto ei ole pitkäaikaiseen säilytykseen. Koosta riippuen jaetaan joko postilaatikkoon/-luukkuun tai oven taakse. Saat viestin, kun paketti on jaettu. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Paketti toimitetaan kuitenkin noutopisteeseen mikäli ei mahdu 38x38x28 mittoihin.
Jos maksu ei jostain syystä mene läpi, olethan yhteydessä info@ratkiriemu.fi niin saat maksuohjeet. Normaalisti auttaa kun tilauksen tekee toisella selaimella/laitteella.
Estonia, Sweden, Danmark, Latvia shipping 7,44€.
Ei palautuskulua jos palautat osan tilauksesta (paitsi jos ollut ilmainen toimitus yli 80€ tilaukseen ja lopullinen tilaus tuotteiden osalta jää maksamaan alle 80€ niin veloitetaan 3,90€ toimituskulua). Jos palautat koko tilauksen, palautuskulu tällöin 3,90€.
Klarna laskulla 30 vrk maksuaikaa kuluitta! Myös muut maksutavat valittavissa.
Nopea toimitus! Pääsääntöisesti arkisin klo 15 mennessä tulleet tilaukset lähtevät meiltä matkaan heti. Pääsääntöisesti noudettavat paketit tulevat perille päivässä tai kahdessa, tilaus toimitetaan halutessasi myös pikkupakettina kotiovelle 2-5 arkipäivän aikana mikäli lähetyksen koon puolesta voi näin toimittaa.
Asiakaspalvelu sähköpostitse info@ratkiriemu.fi (nopea vastaus sähköpostitse arkipäivisin)
Lasku ja maksuasiat 09-425 99 771 (ma-pe 8-18) https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu
Tilaaminen
Tilauksen tekijän tulee olla 18 vuotta täyttänyt.
Tilauksen teet klikkaamalla tuotteet ostoskoriin ja maksamalla kassasivulla. Yhteystietoja käytetään vain asiakkaan ja verkkokauppamme välisessä kaupankäynnissä.
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Olethan yhteydessä mikäli tilaus ei ole saapunut viikon sisällä tilauksesta. Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti tilauspäivänä tai seuraavana arkipäivänä. Poikkeustilanteessa toimitus saattaa lähteä muutaman arkipäivän sisällä. Tilausta ei siis tulisi odottaa viikkoa pidempää aikaa vaan tilaus pitäisi olla noudettavissa hyvin nopeasti tilauksen tekemisen jälkeen. Ei toimitusta Ahvenanmaalle.
Maksutapa
Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu
Jos paketti on vahingoittunut noutaessasi sitä Postista, tarkistathan virkailijan läsnäollessa että tuotteet ovat kunnossa/kaikki on mukana, mikäli tuotteet ovat vahingoittuneet/puuttuu tuote, tee vahinkoilmoitus luovuttajalle ja ilmoita siitä meille. Posti on vastuussa rikkoutuneista ja kadonneista lähetyksistä. Ethän avaa pakkausta saksilla/teräaseella, tuote voi vahingoittua eikä voida olla vastuussa näin rikkimenneistä tuotteista.
Useampi tilaus pyritään yhdistämään.
Palautus / peruutus
Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus paketin noutamisesta alkaen.
Halutessasi voit käyttää kerran tilausta kohden postin asiakaspalautussopimusta palauttaaksesi vaatteita, ei palautuskulua jos palautat osan tilauksesta (paitsi jos ollut ilmainen toimitus yli 80€ tilaukseen ja lopullinen tilaus tuotteiden osalta jää maksamaan alle 80€ niin veloitetaan 3,90€ toimituskulua). Jos palautat koko tilauksen, palautuskulu tällöin 3,90€. Palauta aina postin virkailijalle, kerro palautusnumero, älä palauta automaattiin. Katso poikkeustilanteet alempaa. Palautus on Säilytäthän postista saamasi kuitin kunnes palautus käsitelty. Ilmoita palauttamisesta aina sähköpostitse. Postin asiakaspalautusnumero 628276.
Käännä aina pussi/kuori toisinpäin kun palautat tuotteita jottei paketti palaudu väärään osoitteeseen ja näin saamme tilauksen tiedot meille automaattisesti (jos toimitettu pahvilaatikossa liitäthän mukaan tilausnumerosi).
Palauttaessasi tilauksen johon olet valinnut kotipaketin toimitustavaksi, jää kotipaketin kulu maksettavaksesi.
Jos tilaat noudolla niin palautus myös Juoksijantielle.
Palauttaminen ja poikkeukset asiakaspalautusoikeuteen
Palauttaminen:
Mahdollinen palautuskulu (jos palautat koko tilauksen tai tilauksen tuotteiden arvo jää alle 80€ palautuksen myötä) palautuskulu 3,90€ (lisätään laskulle/vähennetään palautussummasta) kun käytät asiakaspalautussopimusta. Saat kuitin palautuksesta postista. Säilytäthän kunnes maksu hyvitetty. Jos olet valinnut kotipaketti toimituksen, jää lisäksi alkuperäinen kulu maksettavaksesi. (Kkv.fi: Jos kuluttaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, yrityksen ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita kustannuksia).
Poikkeukset:
-Ulkomaantilauksissa sinun tulee itse maksaa palautus ja hyvitämme tuotteen hinnan palautumisen jälkeen (alkuperäistä postikulua ei voida palauttaa).
Palauttaminen:
Voit palauttaa tuotteen/tuotteet postin asiakaspalautussopimusta käyttäen, (voit käyttää asiakaspalautussopimustamme vain yhden kerran tilausta kohden). Sivun alaosassa esimerkkimalli palautusilmoituksesta. Teethän palautusilmoituksen mieluiten sähköpostitse osoitteeseen info@ratkiriemu.fi. Ethän jää odottamaan vastausta palautusilmoitukseen, ilmoitus sähköpostitse palautuksesta riittää. Palautathan tilauksen yhdessä pakkauksessa. Muista pyytää kuitti palautuksesta ja säilytä saamasi kuitti kunnes olet saanut hyvityksen. Tilauksen palautus käsitellään mahdollisimman nopeasti, viimeistään 14 vrk sisällä meille saapumisesta ja palautus hyvitetään Klarnan kautta samalla maksutavalla jolla olet maksanut. Saat uuden laskun kun palautus on vastaanotettu. Laskua ei siis tule maksaa ennen kuin olet saanut päivitetyn laskun. Voit halutessasi ilmoittaa palautuksesta Klarnalle jolloin laskutus keskeytetään kunnes palautus käsitelty.
-Kun haluat palauttaa tuotteen, pakkaa tuote mahdollisimman ohuesti/kevyesti YHTEEN kuoreen/pakettiin. Jos kyseessä paketti niin pakkaathan tuotteen samalla tavalla kuin tuote tuli sinulle ja suljethan paketin hyvin ettei tuote vahingoitu postin kuljetuksessa. Tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, pesemätön, ehjä ja puhdas. Tuotteessa ei saa olla eläinten karvoja. Jos tuotteessa on ollut laput, niiden on oltava kiinni palautettaessa. Pakkaathan vetoketjulliset vaatteet niin että vetoketjut jäävät vaatteen sisään suojaan jottei ne vaurioidu kuljetuksessa. Postiennakolla lähetettyjä ei lunasteta. Säilytäthän lähetystunnuksen/kuitin kunnes rahat ovat palautuneet tilillesi.
-Lunastamattomista tilauksista joudumme vähentämään meille aiheutuneet kulut . Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä toimituksiin liittyviä kuluja vähintään 17 euroa. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen ja toimituksen todellisia kuljetuskustannuksia. Jos haluat perua tilauksen sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja lähetettävä takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, se rekisteröityy automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Joskus jos palautuu liian myöhään niin sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa miten toimitaan, lähetetäänkö takaisin tai sovitaan muutoin korvauksesta. Tilaus kuitenkin sitova jos palautuksesta ei ilmoita, noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus.
Palvelemme sähköpostitse info@ratkiriemu.fi . Puheluihin ei valitettavasti ehditä vastaamaan. Saat aina nopeasti vastauksen kysymyksiisi sähköpostitse (arkipäivisin ollaan pääsääntöisesti sähköpostin äärellä klo 15 asti). Ulkomaantilausten mahdolliset palautukset asiakkaan tulee itse maksaa koska asiakaspalautussopimus voimassa vain suomessa.
-Jos saat kaupanpäällisen tilaukseesi mutta palautat tuotteen niin lähetäthän myös kaupanpäällisen takaisin. Jos palautat tilaukselta jossa on ollut alennusta joka perustuu tietyn hinnan ylitykseen ja palautat vain osan tilauksesta, silloin sinulta veloitetaan normaalisti sinulle jäänyt tuote. Esim. jos olet saanut yli 200 € ylittävistä ostoista alennusta -50 € (esim. tilannut 2 kpl 110 € maksavaa tuotetta, maksettavaa jäänyt 170 € alennuksen jälkeen) ja palautat toisen silloin sinulle maksetaan tuotteiden osalta takaisin rahaa 60 €. Eli koska alennukseen oikeuttava ostos ei toteutunutkaan, sinulle jäänyt tuote veloitetaan normaalisti.
-alekoodit tai mitkään alennukset ei koske lahjakortteja. Lahjakorttia et siis voi ostaa alekoodilla tai alennuksella.
-jos palautat tilauksesi myöhässä, tilaus palautetaan sinulle tai veloitetaan meille aiheutuneet kulut, vähintään 17€
Reklamaatio
Jos tuotteessa virhe, ilmoita siitä mahdollisimman nopeasti info@ratkiriemu.fi niin tapauskohtaisesti katsotaan miten järkevintä toimia. Tärkeintä olla kuitenkin yhteydessä ennen palauttamista koska palautusosoite riippuu tapauskohtaisesti tuotteesta. Älä lähetä tuotetta takaisin ennen ohjeen saamista, kiitos!
Erimielisyyksien ratkaiseminen: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Peruuttamislomake
Vastaanottaja : Ratkiriemu
Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista:
Tilauspäivä/Vastaanottopäivä:
Tilausnumero (jos tiedossa):
Kuluttajan nimi :
Kuluttajan osoite :
Kuluttajan allekirjoitus (vain jos lomake täytetään paperimuodossa):
Päiväys