Käyttöehdot

ILMAINEN TOIMITUS 

Klarna laskulla 14 vrk maksuaikaa kuluitta! Myös muut maksutavat valittavissa.

Nopea toimitus! Pääsääntöisesti arkisin klo 15 mennessä tulleet tilaukset toimitetaan heti.

Asiakaspalvelu sähköpostitse info@ratkiriemu.fi (nopea vastaus sähköpostitse arkipäivisin)

Lasku ja maksuasiat 09-425 99 771 (ma-pe 8-18) https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Tilaaminen

Tilauksen tekijän tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

Tilauksen teet klikkaamalla tuotteet ostoskoriin ja maksamalla kassasivulla.  Yhteystietoja käytetään vain asiakkaan ja verkkokauppamme välisessä kaupankäynnissä.

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Olethan yhteydessä mikäli tilaus ei ole saapunut viikon sisällä tilauksesta. Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti tilauspäivänä tai seuraavana arkipäivänä. Poikkeustilanteessa toimitus saattaa lähteä muutaman arkipäivän sisällä. Tilausta ei siis tulisi odottaa viikkoa pidempää aikaa vaan tilaus pitäisi olla noudettavissa hyvin nopeasti tilauksen tekemisen jälkeen. Ei toimitusta Ahvenanmaalle.

Maksutapa

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Toimitus asiakkaalle ilmainen Matkahuollon toimipisteisiin:

Matkahuolto: 0 € Valittaessa ”Matkahuolto” toimitustavaksi, tilaus toimitetaan joko Matkahuollon pakettina noutopisteeseen noudettavaksi tai kirjeenä suoraan kotiin jos kirjelähetys on mahdollinen. Toimitus pääsääntöisesti välittömästi. Oletusarvoisesti tilaus toimitetaan lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen, joita ovat Matkahuollot, Siwat, Valintalot sekä muut lukuisat Matkahuollon pakettipisteet. Jos haluat tilauksen toimitettavaksi johonkin tiettyyn noutopisteeseen niin kerro siitä tilauksen kommenttikohdassa. Tästä pääset valitsemaan haluamasi noutopisteen mikäli et halua lähimpään noutopisteeseen http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku

Posti: 0 €  Valittaessa ”Kirje tai postipaketti” toimitusvaihtoehdoksi, tilaus toimitetaan kirjeenä tai postin pakettina. Huom!  posti säilyttää paketteja 7 päivän ajan joten olethan heti yhteydessä mikäli et tilauksen jälkeen saa noutoilmoitusta 4:n arkipäivän sisällä jottei paketti palaudu takaisin. Voit ilmoittaa tilauksen kommenttikentässä jos haluat paketin toimitettavaksi tiettyyn noutopisteeseen (lähellä toimitusosoitetta).

Nouto: 0 € Jos haluat noutaa paketin Naantalin Merimaskusta.  Noudathan nopeasti tilattuasi. Ilmoitathan info@ratkiriemu.fi milloin haluat että paketti jätetään noudettavaksi noutolaatikkoon.

Kun tilaus toimitetaan pakettina, ilmoitus tulee tekstiviestinä/sähköpostina/noutolappuna Matkahuollosta/ Postista kun paketti on saapunut noutopisteeseen mutta saat lähetystunnuksen sähköpostiisi jo heti kun tilaus toimitetaan joten voit seurata paketin kulkua heti kun paketti lähtenyt matkaan. Jos ilmoitusta paketin saapumisesta/kirjettä ole tullut 4 arkipäivän aikana tilauksestasi, olethan yhteydessä meihin niin saat meiltä lähetystunnuksen (näin voi käydä esim. jos puhelinnumero/sähköposti ilmoitettu virheellisesti) tai muutoin saadaan selvitettyä asiaa. Noudathan tilauksen viivytyksettä.

Jos paketti on vahingoittunut noutaessasi sitä Postista/Matkahuollosta, tarkistathan virkailijan läsnäollessa että tuotteet ovat kunnossa/kaikki on mukana, mikäli tuotteet ovat vahingoittuneet/puuttuu tuote, tee vahinkoilmoitus luovuttajalle ja ilmoita siitä meille. Posti/Matkahuolto on vastuussa rikkoutuneista ja kadonneista lähetyksistä. Ethän avaa pakkausta saksilla/teräaseella, tuote voi vahingoittua eikä voida olla vastuussa näin rikkimenneistä tuotteista.

Palautus / peruutus

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.

Halutessasi voit käyttää kerran tilausta kohden postin asiakaspalautussopimusta palauttaaksesi vaatteita (palautuskulu tällöin 3,90€). Katso poikkeustilanteet alempaa. Palautus on asiakkaan vastuulla kunnes lähetys on saapunut perille.  Ilmoita palauttamisesta aina sähköpostitse.  Postin asiakaspalautusnumero 628276.  

Matkahuollon kanssa ei ole asiakaspalautussopimusta. Vaihdot aina käyttäen postin asiakaspalautussopimusta jos ei ole erikseen muuta sovittu (olethan yhteydessä jos palautus Postin kautta hankalaa). Pyydäthän kuitin palautuksesta ja säilytäthän kunnes maksu hyvitetty.

Käännä aina pussi/kuori toisinpäin kun palautat tuotteita jottei paketti palaudu väärään osoitteeseen.

Muista ilmoittaa palautuksesta myös Klarnalle info@klarna.fi jos olet valinnut maksutavaksi laskun.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen kokoon, teethän uuden tilauksen joka toimitetaan sinulle kuluitta, tilauksen toimitus aina maksuton mutta palautumisesta veloitetaan 3,90€.

Palauttaminen ja poikkeukset asiakaspalautusoikeuteen

Palauttaminen:

Palautuskulu 3,90€ (lisätään laskulle/vähennetään palautussummasta) kun käytät asiakaspalautussopimusta. Saat kuitin palautuksesta postista. Säilytäthän kunnes maksu hyvitetty. Muista aina tehdä ennakkoon palautusilmoitus sähköpostitse.

Poikkeukset:

-postin asiakaspalautusoikeus ei koske tavaroita kuten rattaita,pesuaineita, leluja, valoja, sisustustuotteita, juomapulloja, reppuja, kasseja, aurinkolaseja yms. tavaroita joita ei tarvitse sovittaa. Näissä tapauksissa palautus tulee maksaa itse. Ilmoitathan meille lähetystunnuksen.

-Ulkomaantilauksissa sinun tulee itse maksaa palautus ja hyvitämme tuotteen hinnan palautumisen jälkeen (alkuperäistä postikulua ei voida palauttaa).

-Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita (mm. deodorantit, geelikäsineet, geelisukat, alushousut).

Palauttaminen:

Voit palauttaa tuotteen/tuotteet  postin asiakaspalautussopimusta käyttäen, (voit käyttää asiakaspalautussopimustamme vain yhden kerran tilausta kohden). Sivun alaosassa esimerkkimalli palautusilmoituksesta. Teethän palautusilmoituksen mieluiten sähköpostitse osoitteeseen info@ratkiriemu.fi. Ethän jää odottamaan vastausta palautusilmoitukseen, ilmoitus kirjallisesti palautuksesta riittää. Palautathan tilauksen yhdessä pakkauksessa. Muista pyytää kuitti palautuksesta ja säilytä saamasi kuitti kunnes olet saanut hyvityksen.  Tilauksen palautus käsitellään mahdollisimman nopeasti, viimeistään 14 vrk sisällä ja palautus hyvitetään Klarnan kautta. Ilmoitathan Klarnalle palautuksesta mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun jotta laskutus keskeytetään. Saat uuden laskun kun palautus on vastaanotettu. Laskua ei siis tule maksaa ennen kuin olet saanut päivitetyn laskun. Tärkeää ilmoittaa palautuksesta Klarnalle jolloin laskutus keskeytetään kunnes palautus käsitelty.

-Kun haluat palauttaa tuotteen, pakkaa tuote mahdollisimman ohuesti/kevyesti YHTEEN kuoreen/pakettiin. Jos kyseessä paketti niin pakkaathan tuotteen samalla tavalla kuin tuote tuli sinulle ja suljethan paketin hyvin ettei tuote vahingoitu postin kuljetuksessa.  Tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, pesemätön, ehjä ja puhdas. Tuotteessa ei saa olla eläinten karvoja. Jos tuotteessa on ollut laput, niiden on oltava kiinni palautettaessa. Postiennakolla lähetettyjä ei lunasteta. Säilytäthän lähetystunnuksen/kuitin kunnes rahat ovat palautuneet tilillesi.

-Lunastamattomista tilauksista joudumme vähentämään meille aiheutuneet kulut .  Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä toimituksiin liittyviä kuluja vähintään 15 euroa. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen ja toimituksen todellisia kuljetuskustannuksia. Jos haluat perua tilauksen sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja lähetettävä takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, se rekisteröityy automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Joskus jos palautuu liian myöhään niin sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa miten toimitaan, lähetetäänkö takaisin tai sovitaan muutoin korvauksesta. Tilaus kuitenkin sitova jos palautuksesta ei ilmoita, noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus.

Palvelemme sähköpostitse info@ratkiriemu.fi . Puheluihin ei valitettavasti ehditä vastaamaan. Saat aina nopeasti vastauksen kysymyksiisi sähköpostitse (arkipäivisin ollaan pääsääntöisesti sähköpostin äärellä klo 15 asti). Ulkomaantilausten mahdolliset palautukset asiakkaan tulee itse maksaa koska asiakaspalautussopimus voimassa vain suomessa.

-Jos saat kaupanpäällisen tilaukseesi mutta palautat tuotteen niin lähetäthän myös kaupanpäällisen takaisin. Jos palautat tilaukselta jossa on ollut alennusta joka perustuu tietyn hinnan ylitykseen ja palautat vain osan tilauksesta, silloin sinulta veloitetaan normaalisti sinulle jäänyt tuote. Esim. jos olet saanut yli 200 € ylittävistä ostoista alennusta -50 € (esim. tilannut 2 kpl 110 € maksavaa tuotetta, maksettavaa jäänyt 170 € alennuksen jälkeen) ja palautat toisen silloin sinulle maksetaan tuotteiden osalta takaisin rahaa 60 €. Eli koska alennukseen oikeuttava ostos ei toteutunutkaan, sinulle jäänyt tuote veloitetaan normaalisti.

Reklamaatio

Jos tuotteessa virhe, ilmoita siitä mahdollisimman nopeasti info@ratkiriemu.fi niin tapauskohtaisesti katsotaan miten järkevintä toimia. Tärkeintä olla kuitenkin yhteydessä ennen palauttamista koska palautusosoite riippuu tapauskohtaisesti tuotteesta. Älä lähetä tuotetta takaisin ennen ohjeen saamista, kiitos!

Erimielisyyksien ratkaiseminen: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Peruuttamislomake

Vastaanottaja : Ratkiriemu

Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista:

Tilauspäivä/Vastaanottopäivä:

Tilausnumero (jos tiedossa):

Kuluttajan nimi :

Kuluttajan osoite :

Kuluttajan allekirjoitus (vain jos lomake täytetään paperimuodossa):

Päiväys